Комунальний вищий навчальний заклад
||
З 1998 року заклад виконує програму реформування сестринської освіти в Україні,
яка забезпечує відповідність професії медичної сестри міжнародним стандартам.

Архив новостей

[25.06.2018] ЗЛАГОДЖЕНО ПРАЦЮЄМО НА МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ


   Стрімко добігає до кінця  нинішній навчальний рік. Як і всі попередні, він був насиченим  важливими подіями,  численними добрими справами, наполегливою працею викладацького і студентського колективів. Можу впевнено сказати: ми зробили все можливе для поліпшення якісної підготовки та достойного виховання майбутніх медичних фахівців і  повноцінних громадян України.

 

 

 

 Ми гідно тримали звання кращого медичного коледжу регіону.  Це не секрет, що  до Дніпровського базового медичного коледжу охоче вступає молодь, тоді, як чимало вузів І-ІІ р.а., як то кажуть,  заманюють абітурієнтів калачем. Нам це ні до чого. Спитаєте, в чому ж тут секрет, адже, здавалося б, професія медичної сестри чи фельдшера  через не надто велику платню  сьогодні дуже популярними не назвеш. А ось до нашого коледжу йдуть із задоволенням.  Якось впало в око: у Дніпровському базовому медичному коледжі, приміром, людей на прізвище Бондаренко – п’ятеро, Шевченко –  семеро … Серед півтори сотні працівників та більше ніж 1200 студентів чимало повторів у багатьох українських прізвищах на «ко» і не тільки. Чимало випускників прислали до нас на навчання своїх дітей, є серед студентів сестри і брати, інші родичі.  

  Тут спадає на думку вислів відомого бізнесмена Форда: «Слід так налагодити виробництво, щоб кожний робітник міг подумати: «Добре, якби на цьому підприємстві працювали ще й моя дружина, мій син та моя донька». А  я схильний ще до одного бізнесового правила: за словами американського психолога Д.Макгрегора, слід створити хороший мікроклімат, забезпечити відповідні умови і надати людям можливість самостійно рости. Ось тоді результат може по-справжньому здивувати.   Цією порадою користуюсь повсякчас і можу підтвердити її справедливість.

 

 

 

 

 У нашому коледжі простір для творчості. Взяли собі за ідею готувати лише професійно досконалі, морально, культурно і духовно зрілі, конкурентоспроможні кадри для медицини країни – і неухильно слідуємо накресленому. А ідея, звісно, здатна об’єднати, згуртувати, захопити. Ось, скажімо, кілька напрямків  цьогорічної діяльності нашого колективу, направлених на втілення  спільної мети: продуктивне навчання, результативна  наука, прагнення до  лідерства, розвиваюча творчість,  здоровий спосіб життя.

   Найперше  із завдань - це висока якість знань, які отримують студенти. Вона досяжна лише за умови використання інноваційних освітніх методик і технологій, впровадження підсумкового комп’ютерного контролю знань та вмінь студентів з усіх предметів.

 

  Добрі помічники в цьому процесі – оснащені необхідним навчальним  начинням  кабінети, а також тренажерний кабінет, який відкрили в студентському гуртожитку.

 

 

 

 

 В житті і в науці намагаюсь бути прикладом для  студентів та викладачів, я - автор півтори сотні наукових праць, багатьох методичних рекомендацій, наукових статей, посібників і збірників, тож і колектив підтягується.  Як в японській мудрості: постійно покращувати результат – значить, нахилятися за останньою зерниною рису. Так кожну зернину досвіду здобувають члени нашого згуртованого колективу. Ось такий приклад: на одному із  занять в Університеті знань зі своїми оригінальними інноваційними проектами  виступили 13 педагогів. Захід носив яскраву і переконливу назву: «Ярмарок інноваційних ідей та педагогічних здобутків».  Кожна така робота – результат тривалих, виважених наукових досліджень і заслуговує ретельного вивчення та впровадження.

 

 

 

 

 

 

Члени нашого педколективу наполегливо навчаються, вони активні учасники всеукраїнських та міжнародних науково-практичних фахових та педагогічних конференцій, автори десятків статей у науково-популярних виданнях, а той, хто має переконливі знання і впевнений у своєму професіоналізмі,  здатен щедро ділитися набутим з іншими. Тому учасники обласних та міських методичних об’єднань мають  що почерпнути  на засіданнях, які проходять у нашому коледжі.  

 Професійність – це стабільність результату. І він у нас є. У викладачів і  у студентів. Наші вихованці також розвивають хист до наукового пошуку.

 

 

 

 

 

 

  У коледжі постійно діють двадцять гуртків і центрів.  Майбутні медики –  активні учасники всеукраїнських наукових студентських конференцій, вони ж – переможці міських конкурсів та олімпіад.  Науково-практичні студентські конференції, які збирають найталановитішу молодь  коледжу, перетворюються на свято науки і творчого пошуку. Разом з науковими кураторами, студенти захищають  свої наукові проекти, наповнені  власним  дослідницьким матеріалом і науковим аналізом. 

 

 

 

  Надзвичайна увага – засвоєнню практичних навичок. Тренінги, на які також  збираються викладачі міста та області – незабутні заходи, коли студенти разом з наставниками відпрацьовують кожну маніпуляцію, вчаться надавати невідкладну допомогу потерпілим, пораненим, хворим.

 

 

 

 

Цим сучасним прийомам  старшокурсники та викладачі навчають і першокурсників коледжу та інших навчальних закладів.

 

 

 

Хороший приклад для молодших – місцеві та обласні  конкурси професійної майстерності,  на яких майбутні медичні сестри  показують  міцні теоретичні знання та практичну вправність.

  Кілька років  минуло, як подружив коледж з представниками Всеукраїнської ради реанімації, зокрема з інструктором з тактичної медицини міжнародного проекту «Патріот» Денисом Сурковим та його послідовниками, а користі від таких тісних взаємин маємо чимало.

 

 

 

 Наші юнаки та дівчата стають справжніми загартованими рятівниками, здатними надавати  домедичну допомогу людям у найскрутніших умовах.  Вони проходять курси, отримують сертифікати Ради реанімації та екстреної медичної допомоги про успішну здачу теоретичного і практичного екзаменів відповідно до вимог НАТО. У коледжі вже цілий загін таких завзятих патріотів, готових надавати допомогу безпосередньо в екстремальних  умовах.   Інтерес до цієї справи зростає з кожним роком.

  Неодноразово переконувався: правий класик, говорячи про те, що в кожній людини  є дзвіночок і, коли його зачепити, він задзвенить всім кращим, що у ньому  живе. Ось кілька років тому ввійшла в життя коледжу ще одна колективна велика справа, яка, на мою думку, буде згадуватися всім її учасникам ще дуже довго.

 

 Це волонтерський рух,  його здійснюють кілька загонів, чисельність волонтерів повсякчас зростає,  збільшується і поле їх діяльності.

 

 

 

 

 Ось загін, створений членами циклової комісії медсестринства. Члени цього загону, студенти медсестринського і фельдшерського відділень, регулярно відвідують військовий шпиталь, привозять пораненим та хворим бійцям продукти, засоби особистої гігієни, годують бійців, спілкуються з ними. Волонтерський загін «Незабудка» свої добрі справи скеровує на підтримку дітей, позбавлених батьківського піклування, вони є незамінними помічниками медичних сестер у Дніпровській міській дитячій клінічній лікарні №1. Продукти, книжки, іграшки, предмети догляду за малюками і нещодавно подарований апарат для інгаляцій – все для зміцнення здоров’я маленьких.

  

 Студенти-волонтери під керівництвом викладачів ЦК дисциплін хірургічного профілю у цій же дитячій лікарні провели акції під назвою «Подаруй тепло дітям». Волонтери допомагають медичним сестрам та санітаркам у відділенні реконструктивної хірургії з онкологічними ліжками та у ендоскопічному відділенні з опіковими ліжками.

 

 

 

  Викладачі ЦК медсестринства разом  зі своїми вихованцями також беруть активну участь у догляді за пацієнтами  хоспісних відділень лікарень міста. Щокварталу в лікарні імені Мечникова проходять донорські дні, в яких незмінними учасниками є викладачі і студенти нашого коледжу. Приміром, у черговій акції під назвою «Моя кров врятує життя» взяли участь більше трьохсот дніпрян, а серед них чимало і наших студентів-старшокурсників. Днями студенти-донори рішуче відгукнулися на заклик громадської організації «Асоціація молодих донорів» та здали кров для дітей спеціалізованого клінічного медичного центру матері та дитини.

 

 

 

 

 

 

  У лікарні імені І.І.Мечникова наші волонтери перебувають у звичній для себе обстановці. Допомагають у проведенні багатьох акцій. Приміром, в організації медичних оглядів  інвалідів, пристарілих, воїнів АТО, чорнобильців. Ось вже другий рік поспіль працюють загони найвправніших старшокурсників, які в позаурочний час професійно доглядають за пораненими, хворими бійцями в усіх відділеннях обласної клінічної  лікарні. Така домовленість між клінікою і медичним коледжем. Студенти допомагають у догляді за хворими, а клініка по закінченню коледжу пропонує перевіреному молодому медику роботу за бажанням  у будь-якому відділенні.

  Можна довго розповідати про діяльність волонтерських загонів «Ми – за здоровий спосіб життя», «Молодь проти СНІДу», або про загін «Милосердя», який проводить практичні тренінги з надання домедичної допомоги серед учнів шкіл, студентів та викладачів педагогічного коледжу, студентів різних навчальних закладів,  готує перев’язувальний матеріал.

 

 

 

Таким чином, формуємо у студентів мотивацію до майбутньої професійної діяльності, виховуємо почуття  відповідальності за життя людини, прагнення якомога краще оволодіти своєю майбутньою професією, а найбільше – уважному, милосердному ставленню до людини.

 Притримуємося в своїй роботі такого золотого правила: краще не починати, ніж зупинитися на півдорозі. Вважаю, що дати хороші професійні знання,  практичні навички -  не досить для сучасного фахівця.  Медик – людина публічна, вона надає суспільству не лише  професійні послуги, але й має безпосередній  вплив  на світогляд людини, громадянина, вона -  носій моральних, духовних, культурних цінностей, вона, насамперед, приклад відданості і любові до своєї країни.  Я вважаю, що заслужений інтерес батьків до нашого коледжу, його високий рейтинг, увага громадськості  і, врешті,  найбільша в регіоні кількість абітурієнтів пов’язані не лише з високоякісною підготовкою кадрів, але й з наполегливою, змістовною виховною роботою, яку  проводять наші педагоги.

Жодна дата в житті, історії рідної держави не залишається поза увагою. Безліч навчально-виховних і культурно-освітніх заходів, виховні години, зустрічі з  цікавими людьми, концерти і вечори – все це гуртує педагогічний і студентський колективи, які живуть за правилами: при згоді і обопільному старанні навіть незначні справи виростають і стають значимими. Отак і зі спортом.

 

 

 

 

 

 Наші вихованці добре знають: щоб лікувати інших і мати від них довіру, медику слід бути, насамперед, здоровою людиною. Тому розвиваємо майже два десятка видів спорту, з кожним роком  зростає кількість прихильників активного спорту. Ми -  переможці багатьох міських  і обласних змагань,  чемпіонатів, маємо навіть рекордсменів України, Європи серед веслярів, хокеїстів, пловців, легкоатлетів. Одних  слів у справі залучення до спорту недостатньо, а ось створення необхідних умов для фізичного розвитку – більш переконливе.

 

 

 

 Тому зробили ремонт у роздягальнях, тренажерному залі, придбали чимало інвентарю, спортивні форми. А ще – показуємо особистий приклад, це - найсильніший аргумент. Наші викладачі – активні спортсмени, учасники міських і обласних спартакіад з волейболу, стрільби, двоборства, шахів, настільного тенісу і т.д. Я очолює волейбольну, баскетбольну, футбольну команди викладачів,  нагороджений грамотою Дніпровської міськради «За вагомий внесок у розвиток спорту в м. Дніпрі, популяризацію  здорового способу життя».  Така  самовіддача в спорті -  не для красного слівця, а прагнення  зміцнити здоров’я майбутнього медика, зробити життя студента  цікавим і насиченим.

 У  кожному колективі свої внутрішні  орієнтири. У нашому такий: «Ми маємо честь і відповідальність працювати в кращому навчальному закладі області». Почуття гордості – найбільша рушійна сила. Воно продукує необхідність наполегливо і творчо працювати над поліпшенням свого професійного рівня,а поряд з цим – допомагати у професійному рості  своїм колегам. У нас так  і є: адміністрація володіє єдиним ключем – довір’ям  до всього педколективу і кожного викладача зокрема, а вже такі беззаперечні авторитети, як викладачі  В.Г.Ємельянова,  Т.М.Савченко, Г.М.Площенко, Т.В.Яроцька, С.Г.Мартинова, Т.Б.Шульга, Н.С.Тіхонова, Л.І.Зленко, А.М.Галич, Л.В.Пойда, В.В.Пузій, В.В.Некрашевич Є.І.Ходус, А.І.Спіцина та ін. намагаються  свій безцінний досвід викладання передати своїм молодшим колегам.  Такі досвідчені керівники груп, як Т.Є.Колесниченко, Н.М.Терещенко, А.А.Аллахвердова, К.П.Кожевникова, та ін. допомагають  початківцям правильно вибудувати взаємини та налагодити виховну роботу в групах. Тому чимало справ, які на початку здавались нам не під силу, врешті, виконувались, плани – здійснювались.

 

 

 

  Виходить, цілком зрозумілим є те, що бажаючих працювати в нашому закладі є немало, навчатись – ще більше, тож множаться прізвища на «ко», багато інших, бо заклад, як і людина, вартий стільки,  настільки цінують його в суспільстві. А в Дніпровського базового медичного коледжу ціна і справді висока. І головне – справедлива.